Czy konfekcja produktów się opłaca?

Posted on

Konfekcjonowanie towarów to jeden ze sposobów, w jaki można zwiększyć atrakcyjność oferty firmy. Przed skorzystaniem z takiej usługi warto jednak wiedzieć, czy konfekcja produktów to naprawdę dobry pomysł. Pierwszym z aspektów, jaki bierze się pod uwagę, jest budżet, który trzeba przeznaczyć na taki cel. Nie jest to jednak jedyne kryterium, jakie warto mieć na względzie, gdy chodzi o konfekcjonowanie produktów.

Konfekcjonowanie produktów – oferta jest bardziej konkurencyjna

Korzystając z konfekcjonowania towarów, można sprawić, że zyska na takim przedsięwzięciu nie tylko jeden asortyment, ale praktycznie cała oferta firmy. Jeżeli na rynku jest wiele podobnych ofert, biznesmen musi zadbać o to, by jego towar zyskał na wartości w stosunku do pozostałych tego typu produktów.

Konfekcja zdaje w tym przypadku egzamin bardziej niż próba ubrania towaru w slogany reklamowe. Opakowanie zostanie na dłużej, a chwytliwe hasło przemija, a poza tym jest już pod tym względem przesyt na rynku. Klienci są codziennie bombardowani różnymi chwytami marketingowymi, nie wyłączając sloganów reklamowych.

Konfekcjonowanie produktów pozwala również dotrzeć z ofertą do nowych klientów. Ci, którzy żyją „tu i teraz” nie będą raczej interesować się towarem, który wyprodukowano po raz pierwszy kilka lub kilkanaście lat temu. Nowoczesne opakowanie sprawia natomiast, że klient przeczuwa, iż wartość użytkowa takiego towaru się nie zmniejszyła na przestrzeni lat.

Eleganckie opakowanie nie zmieni złego produktu w lepszy

Jeśli firma otrzymuje wiele negatywnych opinii na temat swojego produktu i te skargi nie są bezzasadne, konfekcjonowanie towarów nie zda wówczas egzaminu. Próba zmiany wizerunku towaru ze złą reputacją, bez zmiany jego składu, czy przeznaczenia, może jedynie pogorszyć już i tak nadszarpnięty wizerunek firmy. Zatem konfekcja produktów to dobry pomysł jedynie wtedy, gdy wiadomo, że towar odpowiada na potrzeby rynku i to w stopniu satysfakcjonującym.

Konfekcjonowanie towarów szkodliwe dla środowiska

Szybka zmiana wizerunku produktu, jaki się sprzedaje, może przynieść korzyść finansowe przedsiębiorstwu. Z drugiej strony na konfekcjonowaniu produktów cierpi zwykle środowisko naturalne.

Firmy, które oferują takie usługi, bardzo często pakują towary w różnego rodzaju plastikowe opakowania lub wykonane z papieru. Co za tym idzie, konfekcja produktów jest szkodliwa zarówno dla przyrody, jak i dla ludzi. Wytwarzanie papieru wiąże się z zanieczyszczaniem wód, a poza tym wycina się także drzewa.

Zamiast więc zmieniać opakowania na bardziej atrakcyjne pod względem wizualnym, może warto zastanowić się nad inną zmianą? Czy nie lepiej by było przyjmować z powrotem opakowania, które pozostają po zużytym towarze? Proekologiczna polityka firmy mogłaby zdziałać znacznie więcej niż kosmetyczna próba zmiany wizerunku.