Druk sublimacyjny stosuje się coraz częściej do przenoszenia wybranego wzoru na tkaniny, kubki czy inne gadżety. Wykorzystuje się go głównie w reklamie, do tworzenia gadżetów reklamowych danej firmy. Na czym polega ta metoda, gdzie można ją wykorzystać oraz jakie są jej zalety? Sprawdźmy to!
Na czym polega metoda druku sublimacyjnego?
Druk sublimacyjny polega na przeniesieniu niemal dowolnego wzoru na materiał (musi być on z domieszką poliestru). Na czym to polega? Na początku drukuje się lustrzane odbicie danego wzoru (np. logo firmy) na specjalnym papierze transferowym. Warto podkreślić, iż również tusz musi być specjalnie do tego przeznaczony. Wykorzystuje się takie, które są na bazie wody. Kolejnym etapem jest przeniesienie wzoru z papieru transferowego na tkaninę za pomocą specjalnej maszyny – prasy termotransferowej bądź kalandra do sublimacji. Jest to niezbędny krok w tej metodzie, gdyż potrzebujemy do tego wysokiego ciśnienia. Druk sublimacyjny wykorzystuj się głównie w produkcji gadżetów reklamowych – na koszulkach, popularnych eko torbach na zakupy czy kubeczkach, możemy wydrukować hasła reklamowe, logo firmy itd.
Jakie są zalety metody drukowania sublimacyjnego?
W ostatnich latach druk sublimacyjny opanowuje branżę. Nic dziwnego, ma on bardzo wiele zalet. Chyba największą z nich jest wysoka jakość wydruku. Kolory w nim są wyraziste i nasycone. Przejścia między kolorami są bardzo precyzyjne, a grafiki bardzo precyzyjne. Wydruki sublimacyjne są także bardzo trwałe i odporne na ścieranie czy pranie. Nie łamią się, nie wykruszają, można je dowolnie prać cy prasować. Są również odporne na działanie czynników atmosferycznych, dzięki czemu mogą być stosowane na zewnątrz (np. na banerach reklamowych). Warto podkreślić, iż tusze wykorzystywane w druku sublimacyjnym wytwarza się na bazie wody. Oznacza to, iż są one ekologiczne. Jest to bardzo istotna informacja, zwłaszcza teraz, gdy wiele firm stawia na bycie bardziej eko.
Jak widać, druk sublimacyjny jest świetnym sposobem na mądrą i chwytliwą reklamę dla nowoczesnej firmy.