Technologia rfid – co widzieć o niej trzeba?

Posted on

Wykorzystanie technologii rfid znacznie usprawnia działanie w pracy. Jej działania to identyfikacja danych obiektów, przedmiotów i osób, oparta na falach radiowych. W każdej firmie jest bardzo wiele działów, w których technologia rfid może mieć zastosowanie. Dzisiaj uważa się, że jest ona o wiele lepsza od wykorzystywania kodów kreskowych.

Gdzie można ją stosować?

Technologia rfid znajduje swoje zastosowanie w handlu, przemyśle, na produkcji, w magazynie, logistyce, transporcie, w rejestrowaniu czasu pracy czy też podczas ewidencji i inwentaryzacji danego majątku firmy.

Jej działanie polega na zastosowaniu znaczników, które działają na poszczególnych częstotliwościach. Pozwalają one na zapis wiadomości i na późniejszy ich odczyt. Określone dane mogą być też przechowywane przez dłuższy czas.

Zalety systemu rfid

Tego typu zapisy mają bardzo wiele zalet. Dzisiaj uważa się, że technologia rfid jest o wiele lepsza i skuteczniejsza niż wykorzystanie kodów kreskowych. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że TAGI przechowują o wiele więcej informacji, aniżeli kody, ponadto owe informacje są potem jeszcze przez dłuższy czas archiwizowane. Dzięki temu do danych informacji można wrócić po jakimś czasie bez problemu.

Dodać też trzeba, że znaczniki rfid są mocne, trwałe i odporne, charakteryzują się dużą żywotnością. Same Tagi można używać wielokrotnie.

Wady rfid

Technologia ta nie jest również do końca pozbawiona jakichkolwiek wad. Zaliczyć więc trzeba to, że standardów protokołu rfid jest kilka, że wrażliwe dane trzeba zawsze szyfrować oraz i to, że zbudowanie dobrego systemu rfid wymaga dość sporej wiedzy.

Wadą jest również fakt, że uzyskanie 100-procentowej pewności odczytu wymaga bardzo dobrego określenia warunków pracy.Jednak mimo wszystko zalety technologii przewyższają jej wady, sprawia to, że rozwija się ona bardzo szybko i wykorzystywana jest coraz częściej.Zawsze też bez problemu można dobrać odpowiednią wersję technologii, która będzie idealnie wpasowywać się w profil danej firmy.