Wiele osób zastanawia się, czym tak dokładnie jest konfekcjonowanie towarów, o których zdaje się mówić coraz większa liczba osób. Usługi tego typu to nic innego, jak porcjowanie i pakowanie produktów w zestawy, które zostaną wysłane bądź sprzedane detalicznie. Przepakowywanie a także konfekcjonowanie produktów to jedna z najpopularniejszych form współpracy większości takich właśnie firm.
Konfekcjonowanie towarów – czym się wyróżnia?
Konfekcjonowaniem nazywamy wszystko to, co możemy posortować, zestawić, oznaczyć, zapakować. To również wszystkie inne produkty, które zgodne są z wymogami naszego klienta. Tego typu zlecenia wykonywane są ręcznie, bądź z użyciem specjalistycznych maszyn. Konfekcjonowanie produktów odbywa się także za pośrednictwem automatycznych linii pakujących. Takie metody są różne – wszystko zależy bowiem od tego, jaki rodzaj konfekcjonowanego towaru mamy.
Przepakowywanie naszych produktów
Pojęcie to pokrywa się z angielskim „co-packing”, co oznacza nic innego, jak sortowanie, składanie, przepakowywanie. Mimo to, terminy te czasem stosowane są zamiennie. Nie wszyscy wiedzą bowiem, na czym polega każda z form przepakowywania produktów. Właśnie tym jest angielski ,,co-packing” – usługą obejmującą wiele czynności powiązanych z przygotowywaniem opakowań. Przepakowywanie towarów dokonywać należy zgodnie z wymaganiami klienta, a sama usługa zlecana jest przez producentów i dystrybutorów poszczególnych produktów.
Foliowanie produktów, czyli kolejny etap konfekcjonowania towarów
Foliowaniem nazywamy proces, który polega na pokryciu powierzchni materiału, produktu warstwą folii, czyli tworzywa sztucznego. Taki proces dzielony jest na: foliowanie na zimno, bądź na gorąco, z użyciem specjalistycznego kleju. Najczęściej foliuje się przeróżne broszury, magazyny, gazety, książki czy materiały promocyjne, takie jak kalendarze, ulotki a także kosmetyki, odzież czy żywność. Ogólny proces konfekcjonowania towarów zależy tylko i wyłącznie od potrzeb klienta, dlatego pokryć folią da się niemalże wszystko na jego życzenie. Większość firm oferuje nam w tym celu usługi takie jak pakowanie, sortowanie, foliowanie, etykietowanie, zamieszczanie w rozmaitych miejscach ulotek, broszur kalendarzy czy zakładanie obwolut w dowolny sposób na przeróżne produkty. Możemy także skorzystać z banderowania.
Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z http://perfectmeridian.pl/konfekcjonowanie-2/