Każda firma, która wprowadza na rynek swoje produkty, a także zajmuje się ich importem, musi w strategii sprzedaży uwzględnić także istotny etap logistyczny, jakim jest konfekcjonowanie towaru. Na tym etapie bardzo ważne jest opracowanie kilku ważnych elementów, które pozwolą na lepsze wyeksponowanie, a w rezultacie lepszą sprzedaż towarów.
Czym jest konfekcjonowanie produktów?
Ten niezwykle istotny element strategii sprzedażowej polega na podzieleniu, opakowaniu oraz wyeksponowaniu najważniejszych cech produktu, który firma wprowadza do obrotu.
Do procesu konfekcjonowania należy zaprojektowanie atrakcyjnego wizualnie opakowania, przydzielenie do niego konkretnego produktu, kompletu lub zestawu, który powinien trafić do zainteresowanego odbiorcy.
Konfekcjonowanie towaru musi odbywać się bez ingerencji w jego strukturę, z zachowaniem wszelkich cech przydatności do użytku, a także zawierać istotne z punktu widzenia odbiorcy informacje.
W jaki sposób prowadzi się proces pakowania produktów?
Procesy konfekcjonowania mogą być prowadzone na kilka sposobów, w zależności od przygotowania produktów do wysyłki. Może to być pakowanie zbiorcze, gdzie mamy do czynienia z handlem hurtowym, lub też uzupełnianie o istotne elementy pojedynczych opakowań.
Celem konfekcjonowania towarów często jest zaopatrzenie każdego z nich w kody kreskowe, etykiety pozwalające na usystematyzowanie transportu, magazynowania i dystrybucji.
Konfekcjonowaniem może być zarówno pakowanie produktów, które schodzą bezpośrednio z taśmy produkcyjnej, jak i przepakowywanie towarów w bardziej atrakcyjne wizualnie.
Kto korzysta z profesjonalnego konfekcjonowania?
Wykonanie tego rodzaju etapu w dystrybucji produktów zlecają profesjonalistom szczególnie duże przedsiębiorstwa przemysłowe oraz takie, które nie posiadają swoich działów projektowania graficznego.
Zlecenie zewnętrznej firmie wykonania procesów pakowania jest najczęściej o wiele bardziej korzystne, ponieważ wyspecjalizowane pracownie mogą zaoferować atrakcyjne wizualnie, oryginalne w wykonaniu, kolorystyce oraz przyciągające wzrok opakowania.
Jest to niezwykle ważne, aby wyróżnić swój produkt na tle wielu innych o podobnym charakterze i cechach użytkowych.