Opakowania na produkty sypkie muszą spełniać szereg wymagań, zarówno tych wizualnych, jakościowych jak i higienicznych. Istnieją też odpowiednie normy, bez których produkt po prostu nie może trafić do sprzedaży. Przygotowanie odpowiedniego opakowania, a następnie samo zapakowanie produktu w jego końcową formę jest trudne, wymaga odpowiednich narzędzi i wiedzy.
Pakowanie usługowe metodą na oszczędność
Producenci nie są zmuszeni jednak samodzielnie troszczyć się o tworzenie opakowań dla swoich produktów. Posiadanie całego działu, którego zadaniem jest pakowanie, utrzymywanie nowoczesnego parku maszynowego – to wszystko generuje niepotrzebne koszty. Na szczęście mogą powierzyć to zadanie firmom zewnętrznym specjalizującym się w tej działalności. Firmy te oferują kompleksową obsługę tego zadania począwszy od zaprojektowania opakowania, po wykonanie i zapakowanie w bezpieczny sposób. Tworzą one opakowania zgodne z obowiązującymi normami, atrakcyjne i zabezpieczające zawartość przed wydostaniem się na zewnątrz. Warto też pamiętać o tym, że opakowanie ma chronić zawartość przed czynnikami zewnętrznymi oraz zachować jak najdłużej jego właściwości: kolor, smak, aromat, jak to ma miejsce przy kawie czy herbacie.
Różne rodzaje produktów
Usługowe pakowanie produktów sypkich obejmuje wszystko co suche, w kawałkach, granulacie, pyle, proszku. Do różnego rodzaju zawartości mogą być wykorzystane różnorodne opakowania, a w tym płaskie torebki foliowe, torebki stojące z fałdą boczną, doypack, doypack z korkiem, stick mały, stick duży. Bardzo często rodzaj opakowania zależy od fantazji jego producenta oraz od możliwości firmy produkującej opakowania. Opakowania często mają innowacyjne i ciekawe rozwiązania, jak na przykład eurodziurki, rączki, otwory napowietrzające, taśmę klejącą do wielokrotnego użycia, laserową perforację, wytłoczone logo i inne napisy oraz wiele innych.
Outsourcing tworzenia opakowań
Podsumowując pakowanie w saszetki i inne opakowania przez firmę zewnętrzną to szereg korzyści, o których na początku można sobie nie zdawać sprawy. To przede wszystkim tworzenie nawet skomplikowanych opakowań bez inwestycji w kosztowne maszyny, możliwość tworzenia różnych rozmiarów opakowań w zróżnicowanych ilościowo nakładach. Wszystko to przekłada się na oszczędność czasu, pieniędzy i innych zasobów.