Współpraca z rynkiem czeskim

Posted on

Wiele firm produkujących w Polsce towary lub zajmujących się określonymi usługami, chce wyjść ze swoją marką poza granice naszego kraju. Czechy to dobry kierunek na rozwój swojej działalności. Dlaczego? Co należy wiedzieć o rozwijaniu swojej działalności w tym właśnie rejonie? Zapraszam poniżej. Naprawdę warto.

1. Otwarte społeczeństwo

Bez względu na to, czy ma się firmę produkującą zdrową żywność, biżuterię czy wyjątkową odzież – warto szukać nowych klientów również poza granicami naszego kraju. Czechy to doby kierunek, gdyż społeczeństwo tam jest niezwykle otwarte na nowości oraz tamtejsza ludność posiada dobrą opinię o polskich produktach. Dlatego też, Czesi chętnie przyjeżdżają do Polski po ulubione produkty oraz równie chętnie robią zakupy przez internet w naszych polskich sklepach internetowych.

2. Produkty czeskie w Polsce

Równie dobrze prezentuje się odwrotna sytuacja. Wiele firm czeskich spokojnie odnajdzie rybek zbytu, tu w Polsce. Wiele firm zajmujących się produktami spożywczymi chętnie korzysta z takich stron, które oferują tzw. „Na czeskim rynku přepravka na zeleninu„. Na czeskim rynku přepravka na zeleninu to inaczej zielone skrzynki, które idealnie sprawdzają się przy nieraportowaniu szerokiej gamy produktów. Ich standardowe wymiary: 40 x 30 x 16,5 cm bez problemu pomieszczą sugerowane wcześniej owoce, warzywa, mięso oraz inne produkty spożywcze. Takie skrzynki (po czesku přepravky na ovoce) to produkt dość solidny, wytrzymały i trwały, dlatego też transportowanie w nim produktów zarówno z Czech do Polski, jak i z Polski do Czech jest bezpieczne i niezawodne. Wspomniane zielone skrzynki czyli po czesku přepravky na ovoce, to produkt w 100% pełnowartościowy, dlatego też spokojnie może być używany w transporcie dalszym (nawet i poza Europę).

Jak wynika z powyższego, wiele produktów z Czech znajdzie zastosowanie tu w Polsce, jak i na odwrót. Warto zwrócić uwagę, iż produkty Czeskie, które wysyłane są poza granice kraju ( tu również do Polski) to zazwyczaj bardzo dobry jakościowo asortyment, który ceniony jest w wielu branżach przez właścicieli firm. Warto tu również zwrócić uwagę na ceny takiego asortymentu. Często jest tak, że towar sprowadzany z zagranicy (wraz z transportem i innymi opłatami) jest po prostu dużo tańszy niż ten pochodzący od rodzimych producentów.