Czy warto jest korzystać z usług copackingu?

Posted on

Firmy produkcyjne lub przedsiębiorstwa zajmujące się importem i dystrybucją danych towarów, nie zawsze mają czas, miejsce i możliwość na pakowanie i przepakowywanie produktów. Wychodząc na przeciw takim potrzebom powstają profesjonalne przedsiębiorstwa, które na swoje barki biorą tego typu obowiązki. Usługi co packing są prowadzone przez nich profesjonalnie i dodatkowo proponowane są jeszcze specjalne formy wspólpracy.

Na czym to polega?

Czasami towary są pakowane w zbiorcze opakowania, by trafiły na półki sklepowe muszą być przepakowane w opakowania pojedyncze. Tego typu pakunki powinny być charakterystyczne dla danego produktu i zachęcające do jego zakupu. Ciekawostką może być fakt, że nieraz dwa takie same produkty spotykają się w sklepie a różnią je ich zewnętrzne wizytówki, czyli to w co zostały zapakowane. Na tym mniej więcej polega pakowanie towarów, oferowane przez zewnętrzną firmę.

Copacking ma swoje wymagania, praca jest wykonywana na dość dużej powierzchni, przez sporą liczbę osób. To co dla innej firmy jest standardem, dla przedsiębiorstwa zajmującego się działalnością o innym profilu może być tylko problemem i generowaniem znacznych kosztów. Trzeba zainwestować w pracę dodatkowych pracowników, opłacić ich i dać im miejsce do wykonywania swoich zadań. Tego typu koszt jest zazwyczaj większy aniżeli opłacenie firmy, która zajmuje się pakowaniem profesjonalnie.

Dodatkowe usługi

Profesjonalny copacking dzisiaj nie opiera się już tylko na zmianie opakowania danego produktu. Takie firmy oferują cały szereg dodatkowych usług, które znacznie podnoszą zewnętrzne walory towaru i wpływają na jego promocję. Pakowanie towarów i przepakowywanie ich to podstawowa praca firm oferujących co packing. Dodatkowo łączą one produkty w promocje, tworząc pakiety promocyjne, starają się wypromować dany artykuł poprzez akcje reklamowe. Projektują opakowania, drukują je, zajmują się konfekcjonowaniem, foliowaniem, dołączają materiały reklamowe do danych pakietów. Te wszystkie działania powodują, że towary znacznie zyskują na swoim wyglądzie i są eksponowane w sposób bardzo estetyczny a przy tym zachęcający klientów do ich zakupu.

Tego typu współpraca przynosi wymierne korzyści obu stronom umowy.